maandag 8 november 2010

Over maandagen en nieuwe schoenen

Iedereen heeft een hekel aan maandagen. Ik wed dat als het weekend uit een zondag en een maandag zou bestaan, iedereen nog steeds maandag zou haten. Het is ook stom om de week te beginnen met een dag die maan-dag heet. Waat slaat die maan op? Waarom hebben we geen ster-dag? Sowieso, wat is een dins? En een woens? Niemand weet wat een woens is, en toch is het elke week voor 16,5 miljoen mensen woensdag.
Genoeg gefilosofeerd over de dagen van de week. Ik ben geen productieve blogger. En dat terwijl ik zoveel te melden heb.
Vrijdag ben ik naar Groningen geweest, naar de open dag van de RuG. Superleuk, ik denk dat ik rechten ga doen daar. Tussen twee voorlichtingen door (comminucatie en informatiewetenschappen en american studies) wipte ik heeeeel even langs de stad om mijn nieuwe schoentjes te kopen, waar ik al eerder over heb geblogd. Ik was al dolgelukkig bij het idee dat ik mijn schatjes eindelijk in handen (of: aan voeten) zou hebben, maar toen sloeg het noodlot genadeloos toe. Eigenlijk stonden mijn schatjes helemaal niet zo leuk. Ik was verbijsterd, aan de grond genageld, totaal flabbergasted, maar hallo, ik ga geen 110 euro betalen voor schoenen die wel heel mooi zijn, maar niet leuk staan.
Dus, geen schoenen van hub dan maar. Eerlijk gezegd begon ik toen een beetje in paniek te raken, want ik wil echt nog wel nieuwe winterschoenen. Maar gelukkig vond ik bij de sacha twee paar ontzettend leuke laarsjes. De een was lichtbruin-beige, halfhoge slobberlaarsjes die ontzettend fijn liepen, en de ander was bruin, laag, met een randje van lammy dat je kon omslaan, echt van die workerboots, ze lijken een beetje op de zwarte die ik al heb. Ik denk dat het de lichtbruine worden, die liepen heel fijn plusss ze waren maar vijftig euro! Tel uit je (of: mijn) winst! Het enige nadeel: ze waren niet in mijn maat. Ja fijn zeg. Heb ik nog steeds geen schoenen!
Nouja, het is al een hele geruststelling dat ik schoenen heb gevonden. Ik moet binnenkort maar even naar Arnhem ofzo om ze te kopen. En en en! Het gaat steeds beter met mijn enkel. Nu ik 60 euri bespaar, kan ik best een paar hakken kopen toch?(A)

XOXO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten